Brev:
Vågner kl. 5.
7. januar 2013
Alder:
5 mdr.
Vågner kl. 5.
Kære Helen.
Vores datter er begyndt at vågne ved 5 tiden. Det er tydeligt, at hun slet ikke er udhvilet der, for hun gnider sig i øjnene og virker træt. Jeg prøver at tilbyde hende mælk (som jeg ellers gør, når hun vågner om natten), ae hende, sige ssshhh, svøbe hende, tage hende over i vores seng osv. Men hun falder kun i søvn ti-femten min. af gangen indtil vi så står op ved 7-8 tiden.
Er der noget, vi kan gøre? Eller burde vi bare stå op med hende der kl. 5 i stedet for at kæmpe videre?
Noget andet er, at det er som om, hun er begyndt at få mareridt, når hun sover om dagen? Lige pludselig skriger hun helt vildt i babyalarmen, men når jeg så når derud, er der ingenting. Andre gange har hun stadig skreget, og jeg har taget hende med ind. Hun har altid lukkede øjne, og jeg tror bestemt ikke, hun er vågen. Kan det være mareridt?
Hun er begyndt at blive let forskrækket, hvis jeg fx taber en blyant eller der kommer en ind af døren. Er det normalt?
Hilsner Marie