Brev:
Vågen i 2 timer omkring midnat
6. januar 2013
Alder:
8 mdr.
Vågen i 2 timer omkring midnat
Kære Helen,
Tusind tak for alle dine gode råd, du har virkelig hjulpet os med meget efterhånden:)
Vores dejlige datter er lige blevet 8 måneder og hun super trives! Luna, er ret godt med motorisk, hun er lige begyndt at sidde selv, kravle og kunne sætte sig på numsen efter at have kravlet og holder balancen fint. Desværre virker det som om at hun slet ikke kan slippe dagen, når hun sover om natten.
Den sidste uge, lige så længe som hun har kravlet, har hun været vågen ca. 2 timer i træk og moslet rundt i sengen om natten. Det passer lige med, at når hun er vågnet ca ved 24-tiden om natten fordi hun er sulten, og har fået flasken, så starter hun og slutter ikke igen, før hun bliver træt ved 2 tiden.
Vores dage er gode og hun er nem og super tilfreds. :-)
Vores dagsprogram ser nogenlunde således ud:
Ca. Kl. 6: vågner og får grød og vand i flaske/kop (Hun får ikke drukket nok, når hun kun får kop, for hun elsker at lege med vandet)
Ca. kl 7.30: puttes til morgenlur.
Ca. 9.30: vågner og får grød/frugtmos og frugt i hånden og vand i flaske/kop.
herefter ligger vi dagens indkøb/anden oplevelse.
ca. kl. 11: Grøntsagsmos og vand og frugt/ skorpe i hånden.
Ca. 11.30/12: Puttes til middagslur.
Ca. kl. 14: vågner
Ca. kl. 15: Rugbrødshapsere/ frugtmos og vand
ca. kl. 17: grøntsagsmos af og til med kød; puttes til eftermiddagslur.
Ca. kl 17.30 vågner
Ca. kl.18.30; grød og bad.
Puttes når hun er rigtig træt, ved 19.30/20 tiden med en flaske.
Af og til variere dagen så meget, at hun ikke får sin sene eftermiddagslur, så bliver hun puttet tidligere ca. ved 19 tiden, for der er hun meget træt.
Omkring midnat melder hun sig og er sulten, hvor hun får en flaske og så begynder løjerne..! (Det skal lige siges at, de to timer er den eneste gang hun er vågen i løbet af natten.)
Vi kunne selvfølgelig godt tænke os at kunne få hende til at falde til ro, sove videre, når hun har spist. Vi har prøvet at nusse hende, massere hendes krop, taget hende op og svøbt hende og sågar taget hende op og lege, selvom det er stik imod vores principper! og det hjælper desværre ikke at tage hende over i vores seng, for hun vil ikke putte hos os.. Som du nok kan forstå har vi prøvet en del:-)
Jeg tænker selv at det sker fordi hun er i rivende udvikling og det er vel egentlig naturligt nok. Men hvis du har et råd eller to til hvordan vi kan få hende til at sove hurtigere igen, vil det blive modtaget med kyshånd.
Med venlig hilsen
Lunas mor