Brev:
Meget urolig nattesøvn
6. januar 2013
Alder:
10 mdr.
Meget urolig nattesøvn
Kære Helen
Vi takker for dit sidste svar, som desværre ikke ændrede voldsomt meget, men gav et par små ideer.
Vi er dog fortsat desperate, hvorfor vi også er begyndt til zoneterapi med Valdemar. Han har været der to gange, og nu står vi pludselig i en ny og om muligt endnu værre situation.
Det skal lige siges, at siden sidst, har Valdemar hen over julen haft influenza og efterfølgende mellemørebetændelse og efterfulgt at et udslæt grundet penicillinen. Han har været i vuggestue to dage og de er heldigvis gået rigtig godt.
Nu er udfordringen at han de seneste to nætter har været utrolig urolig om natten. Første nat var han vågen mellem kl. 23.45-0200, og anden nat fra 23.00-01.30. I denne periode rejser han sig op i senge og bliver ved med at små klynke og kan simpelthen ikke finde ro. Vi startede med at ligge ham ned igen, men 10 sekunder senere rejste han sig op igen. Han rejste sig op et sted mellem 40-60 gange begge nætter i dette tidsrum, og da vi i forvejen er meget langt nede grundet søvnunderskud, er det meget svært at finde på "løsninger" efter to timeem til kl 06.00. Dette er selvfølgelig længe i forhold til vores sidste udfordring kl. 0400, men med dette natteroderi, er kl. 0600 intet værd.
Normalt har Valdemar også været nem at putte, men de sidste to aftener har det taget 30-45 minutter at putte ham, da han også der rejser sig op hele tiden.
Valdemar er meget tæt på at kravle, og står op ad al ting. Men vi har været igennem perioden, hvor han rejste sig op i søvne, og vi lagde ham ned ca. 6-10 gange i løbet af natten. Dette er meget anderledes, for han kan simpelthen ikke finde ro, ikke en gang hos os. Han vil gerne ned i sin seng, og ligger sig om på siden, men ca. 20-30 sekunder senere rejser han sig op igen.
Med venlig hilsen
Sara og Kristine
Hvad sker der i hans lille hoved og krop og hvad kan vi gøre. Vi har læst at det er et kæmpe udviklingsskridt at, han skal til at kravle, men kan det passe, at han skal rejse sig op så mange gange?