Brev:
Sover nu det meste af natten i vores seng
4. januar 2013
Alder:
16 mdr.
Sover nu det meste af natten i vores seng
Kære Helen,
Håber du har haft en rigtig dejlig juleferie.
Vi har nu endnu engang brug for din hjælp i forbindelse med søvn. Suk, vi er helt kørt ned efter en laaang periode med natteroderi.
Vores datter har været snottet on and off hele efteråret, så hun har haft utroligt meget brug for tryghed, og vi har derfor været meget lempelige med natteregler. Men nu orker vi næsten ikke mere. Hun er utrolig svær at putte, vågner mange gange i løbet af natten, og ender til sidst i vores seng fordi vi er så trætte. Men der ligger hun også og roder rundt, så vi bliver ofte vækket.
Vi er så udkørte, at vi simpelthen overvejer at bruge Godnat og sov godt - selvom vi kategorisk har været imod principperne hidtil.
Hun har aldrig været let at putte, men nu jamrer og skriger hun når vi nærmer os hendes seng. Tager vi hende op vil hun bare lege. Hun kan blive ved på denne måde i timevis.
Vi forsøger at køre en fast rutine med at vække hende kl. 7 og vi har bedt vuggestuen om at vække hende efter max to timers middagslur, så hun kan blive træt om aftenen, hvor vi begynder at putte hende 20-20.30. Inden da virker hun overhovedet ikke træt.
Hun gider hverken bruge sut eller sovebamse.
Vi har også forsøgt at stille børnesengen ind i vores soveværelse, men der vil hun heller ikke ligge i den.
Hvad skal vi gøre?
De udmattede forældre - der lige nu overvejer, om de nogensinde orker at få flere børn...