Brev:
Mad og søvn 6 måneder
4. januar 2013
Alder:
6 mdr.
Mad og søvn 6 måneder
Hej Helen!!
Tak for dine gode svar.
Jeg skriver til dig ang min søn på 6 mrd. Da han ligger i bunden af normalvægtkurven anbefalede min sundhedsplejeske at vi skulle begynde med skemad ved 4 mrd. Det gjorde vi så, vi har prøve risgrød, majsgrød, hirsegrød, kartoffelmod med gulerødder, frugtmos, majsvælling og modermælkserstatning på flaske. Han vil ingenting have. Han nægter at tage flaske, og lukker munden hårdt i ved grøden. På de allerbedste dage har han spist 3-4 skefulde ved list og meget lang tid.
Har prøvet at give ham et stykke æble i hånden, det vil han gerne, men han har 2 tænder så han bider store stykker over og kan jo ikke tykke og synke det, så jeg er lidt bange for om han kan få det i gal hals. Vi har prøvet at give ham mad på alle tidspunkter, og både mor, far og bedsteforældre har prøvet at made ham uden succes. Han vil gene ammes... jeg har lige prøvet med havregrød, det kan han bedst lide. Men igen spiser 3 tsk.
Problemet er at jeg ikke tror han kan holde sig mæt længere, da han vil spise hele natten igennem.
Spørgsmålet er: Hvordan får jeg han til at spise? hvad skal han have og hvornår? hvad med frugt og grønt stykker, er det sikker at give ham det når han har 2 tænder?
Hvad gør jeg med søvn, hvordan ser et realistisk amme natteforløb ud? Lige nu sove han sammen med mig for at jeg får lidt søvn, men jeg vil meget gerne have ham til at sove alene i sin seng. Hvordan gør jeg det? Når han vågner vil han ikke acceptere sutten, så hvordan får jeg ham til at sove i egen seng uden at skulle sove med mig og amme hele tiden? Hvornår er aftenputtetid for hans alder?
De bedste hilsner
Rikke