Brev:
Urolige nætter!
11. december 2012
Alder:
12 mdr.
Urolige nætter!
Hej ....
Tak for fin fantastiske hjemmeside :-)
Ja så måtte jeg skrive, vi har en datter, som fyldte 1 år d.10.12 vi har meget store søvn problemer her hjemme og når jeg skriver store mener jeg MEGET STORE. Jeg skriver lige en normal dag:
Kl. 20:00 bliver zidsel puttede med flaske hvor hun derefter bliver lagt over i hendes seng (sovende)
Kl.23:00/02:30 vågner hun første gang, får mælk. Min mand sidder med hende 1 time til 2 for at få hende til at sove.
Tilsidst vågner hun op i armene på os og så tror hun vi skal være vågn og snakke.
Så bliver hun lagt over til mig og falder i søvn.( sådan plejer det at være, men nu skal jeg sidde med hende, og til sidst sover hun og jeg lister mig ned og ligge i sengen med hende.)
Kl. 04:30/05:00 vågner hun skriger og går i flitsbue, jeg kan overhovedet ikke få hende til at falde til ro igen.
Så vi går ned i stuen og hun får lidt sukkervand og falder som regl hen en lille time igen.
Så står vi op, vasker/skifter/tøj på/morgenmad.
Som består af grød med lidt frugtmos
- kl. 07:30/08:00 idagpleje
- sover fra 12:00-15:15 ca.
-15:30 henter jeg hende, hun får lidt mad enden dernede eller en portion grød med frugtmos, eller en halv bolle med smør ost.
- her er hun lidt pyllert fra 16:00-17:30
-17:30 får hun vores aftensmad, frikadeller/ kartofler sovs osv.
Så hygger vi med hende til en 19:30 tiden hvor hun får frugtgrød. ( hendes kost er ikke så forskelligt, da hun smider ALT over skulderen.
Kl 20:00 går vi ud og kommer i nattøjet/ ren ble/ børster tænder.
Vi går op i soveværelset, hun får lov til at tuller lidt rundt der oppe, hun er begyndt at gå de sidste 3 dage. Efter en 10 min. Bliver hun svøbt også puttede med flaske. (hun bruger ikke sut/ nusseklud/ bamse) vi har prøvede at introducere det for hende men det irriterer hende at det ligger ved hende så hun smider det væk.
Så vores problem er at jeg er ved at blive godt gak i låget af at hun ikke ville sove, hverken selv eller hos os.
Jeg har i en periode prøvede st give hende flaske og ligge hende over i sengen lige inden hun sover helt gik godt i noget tid. Men hun fik skoldkopper og siden er det gået ned ad bakke, hun bliver fuldstændig hysterisk og går i flitsbue når jeg prøver at gøre det behageligt for hende og os. Jeg er ikke tilhænger af at hun skal skrige sig selv i søvn, da gør så ondt med i min mave.
Og jeg føler mig efter hånden lidt magtesløs og ved overhovedet ikke hvad jeg skal stille op efter hånden....!!!
Jeg er desværre op til flere gange blevet nød til at sygemelde mig for bare at få sovet så jeg kan være frisk til næste aften/ nats gang... Og det kan jo ikke blive ved med at gå.
Så jeg håber at du kan hjælpe os. Nu har vi nogle dage at arbejde på det mellem jul og nytår....?!
Mange hilsner
Den trætte mor!