Svar: Skal jeg give mit barn jerntilskud?
21. juli 2003
Alder:
6 mdr.
Kære Tupârna
Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn der ammes skal have jerntilskud fra 6 mdr´. alderen. Det gives som dråber og der gives 5 dråber fra 6-12 mdr.´s alderen.
Hvis barnet får modermælkserstatning skal barnet have minimum 400 ml erstatning dagligt for at være dækket ind.
Kosten kan ikke forvente at dække barnets behov for jern før omkring 1 års alderen. Da du ammer bør du derfor give dit barn jern også selvom du giver grød som er jernberiget.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske