Brev:
Urolig putning
4. december 2012
Alder:
9 mdr.
Urolig putning
Kære Helen
Vi er nu startet paa de her aftener, hvor det er meget svært at faa Andreas til at sove. Det har hidtil været meget nemt, og vi har ikke lavet om paa putteritualet. Men der skal nok andre metoder til nu :-) ?
Som altid saa bliver han ammet inden han skal sove, og det sker i vores seng, da det er mest rart og roligt. Derefter bærer jeg ham ind i sin egen seng, nogle gange er han vaagen, andre gange sover han. Og det er gaaet rigtig fint indtil nu.
Nu er han er som regel vaagen og meget energisk, kan slet ikke finde ro. Rejser sig op i sengen, laver spas, smiler, griner og saa snart vi gaar ud af værelset græder han.
Vi har prøvet at gaa lidt frem og tilbage, men det er det samme resultat. Nu er vi saa begyndt at lægge ham i vores seng, hvor vi har mulighed for at ligge ved siden ham, og det beroliger ham lidt og igen ikke altid. Han tumler rundt og har svært ved at finde roen. Vi nusser, kæler, ligger haand paa maven og efter noget tid kan han saa finde ro og falder i søvn, men det tager tid.
Han maa gerne falde i søvn i vores seng, og han maa ogsaa gerne sove hos os nogen gange. Men vi har en lille seng og vi sover nu bedst, hvis han er i sin egen. Jeg vil jo ogsaa helst, at han skal kunne falde i søvn i sin egen seng. Saa hvordan skal vi gribe det an? Jeg tænker, at det er bedre at faa de gode vaner indført saa hurtigt som muligt :)?
Hans dagsplan ser saaledes ud:
Staar op ved 7-tiden, spiser morgenmad kl. 7.30-8.00. Sover formiddagslur fra kl. 9.30-11. Spiser frokost kl. 11.30, ammes kl. 13. Sover igen ved 13.30 tiden og vaagner ca. kl. 15. Kl. 15.30 spiser han, aftensmad kl. 18, grød kl. 19.15 og ammes og lægges i seng ca. kl. 20. Ammes naar han selv vaagner ca. kl. 24.
Venter spændt paa dit svar.
Venlig hilsen
Lotte