Brev:
Min søn sover dårligt om dagen
3. december 2012
Alder:
4 mdr.
Min søn sover dårligt om dagen
Hej!
Min søn på fire måneder har siden han blev født haft rigtig svært ved at sove om dagen. Han begynder at pylre/skrige allerede når han bliver lagt i barnevognen, og det eneste der hjælper er at køre frem og tilbage med barnevognen indtil han til sidst falder i søvn. Jeg havde ellers lovet mig selv at jeg ikke skulle "køre" mine børn i søvn, men det er pt. det eneste der virker.
Når han så er faldet i søvn, går der ca. 30-45 minutter hvorefter han "vågner" med det største skrig, men ligger stadig med lukkede øjne, og oftest også stadig med sutten i munden. Vi skal så køre lidt med vognen frem og tilbage i få minutter igen, hvorefter han sover videre. Nogle gange kan det dog være svært at få han til at sove videre. Dette mønster gentager sig så ca. hver halve time, nogle gange oftere, så synes faktisk ikke vi laver andet end at løbe til og fra barnevognen dagen igennem.
Han sover ca. tre lure om dagen pt. Vi har også forsøgt med gåture, men her vågner han også op, og er endnu sværere at få til at sove videre. Min søvn er endnu ikke vågnet i barnevognen hvor han har virket frisk/glad, men tværtimod med skrig hvor vi til sidst må tage ham op da han ikke kan stoppe igen.
Det skal siges at han lige siden fødslen har sovet super godt om natten, og lige pt. sover fra 17-18 om aftenen til 05-06 om morgenen, hvor han oftest får en flaske sidst på aftenen/først på natten. Når han vågner om morgenen er han super glad, pludrer og snakker i sin seng på sit værelse;0)
Vores datter som er tre år har altid sovet super godt og har elsket sin barnevogn.
Er ved at være godt frustreret over at jeg/vi bruger så meget energi når han skal sove i sin barnevogn.
Er også begyndt at blive mere herhjemme fordi det er nemmere end at have ham med. Føler derved at jeg bliver meget isoleret.
Søger desperat et godt råd;0)
Hilsen en fortvivlet mor.