Brev:
Urolige nætter, igen igen
30. november 2012
Alder:
8 mdr.
Urolige nætter, igen igen
Hej Helen.
Min datter er forholdsvis nem synes jeg selv.. Om dagen er hun glad og leger for sig selv på gulvet. Hun plejede at sove tre gange om dagen, men jeg tænkte at nu hvor hun fylder 8 mdr om få dage, så skulle hun til at droppe eftermiddagsluren. Så den er væk nu. Jeg følger den plan du har sendt mig, dog er vi kommet op på 4 måltider.
Hun spiser også godt, synes jeg selv. Hun har dog nemt ved at kaste op. Især når jeg giver hende mælk kl 6, så skal det altid op igen. Jeg ved ikke hvad det lige præcis er, som gør at hun skal kaste det op igen. Når jeg plejede at lægge hende til at sove kl 20, så kunne hun stå op 2-3, men så skulle vi bare ind til hende, give hende sutten og gå ud igen. Jeg har fulgt din plan godt, lige ind til hun for noget tid siden blev forkølet. Hun har været pylret og stod op adskillige gange om natten. Jeg var mere eller mindre sikker på, at det ville gå over lige så snart hun blev rask. Men tværtimod. Det bliver kun værre. Og hun er blevet rask igen.
Jeg er lidt bange for at hun er blevet vant til at vi holdte hende så meget, og hun sov mens jeg holdte om hende, at nu vil hun stadig have den behandling. Det har været nogle hårde uger. Jeg har sovet få timer hver nat. Og nogle gange kan hun stadig græde selvom jeg vugger hende :/
Problemet med hende pt er at hun står op adskillige gange om natten. Hun bliver lagt i seng kl 20. Hun bliver svøbet, får derefter mælk, for det meste falder hun i søvn mens hun drikker, ellers vugger jeg hende lidt mens hun har sin sut i munden. I løbet af én time, kan hun have nået at stå op 2 gange, hvor hun græder ulykkeligt. Jeg tager hende op, og vugger hende lidt hvor hun så efter en kamp, falder i søvn. Hvad skal jeg gøre for at komme på rette spor igen. Det er så hårdt!
Mit andet spørgsmål.. Kan jeg komme af med dårlige vaner? Jeg svøber hende, som du godt ved, og jeg er stille igang med at vænne hende fra det. Den er løsere end den plejede at være. Om dagen sover hun fint, og ind i mellem kan hun end da sove uden at blive svøbt, men hele problemet ligger om natten. Hvis den er en smule løs, så kæmper hun sin ene arm fri og så begynder hun at græde. Det svøberinoget vil jeg helst ikke gøre igen, hvis nu der skulle komme et barn mere i fremtiden. I begyndelsen var den det bedste jeg nogensinde har fået fortalt, men det er jo en kamp at vænne hende fra det. Og jeg har lidt tidspres da hun begynder vuggestue om 2 mdr. Men lige præcis det, er jeg blevet vejledt i, og jeg er igang. Jeg tog den bare med for at fortælle om de dårlige vaner hun har fået.
Den anden dårlige vane er, at min datter altid har sovet på samme seng som mig. Nu hvor hun blev svøbt så har jeg ikke haft bekymringer for at hun skulle falde ud, da hun slet ikke kan bevæge sig når hun er svøbet. Derudover sover vi jo sammen, så jeg kan høre hvert bevægelse hun laver. Hun fylder 8 mdr om nogle dage, tror du da at jeg stadig kan nå at vænne hende fra det. Lige da jeg ville prøve at vænne hende til at sove selv, blev hun syg. Og nu har jeg større problemer :/
Jeg skal hente bogen, sov igennem uden gråd og din bog Børn og søvn og derudover skal jeg også hente, godnat og sov godt.. Jeg er desperat. Jeg er nødt til at læse alt det jeg kan i de forskellige bøger, og prøve mig ad. Godnat og sov godt, bliver nok mit sidste valg, hvis det ellers ikke virker.
Nåh men jeg håber du har forstået noget af det jeg har skrevet. Det blev lidt langt.
Undskyld.