Brev:
Vokseværk?
29. november 2012
Alder:
4 år, 5 mdr.
Vokseværk?
Kære Helen,
Her kommer endnu et spørgsmål fra mig. Denne gang drejer det sig om storebror på snart 4,5 år. Han går i skovbørnehave og er generelt meget aktiv - går til Miniton (badminton for små børn), fodbold (i udendørs sæsonen) og gymnastik. Han elsker at være ude og lege med ketchere eller bolde. De sidste ca 14 dage har han flere gange om dagen (ikke om natten) haft rigtig ondt i højre knæ. Han peger lige midt på knæskallen. Tit så meget at han græder helt ulykkeligt. Han vil overhovedet ikke gå på benet, mens det gør ondt. Det forsvinder ofte efter ml 5-20 min, så er alt normalt igen. Det sker både i børnehaven, hjemme og hos farmor.
Er det noget du har oplevet/hørt om før? Ift hvad jeg læser, så er det begge ben og tit om natten, hvis det er vokseværk. Skal vi gå til læge, synes du?
Med venlig hilsen
en lidt bekymret mor