Brev:
Smider sutten ud af sengen!
19. november 2012
Alder:
2 år, 4 mdr.
Smider sutten ud af sengen!
Kære Dygtige Helen!
Vi har i familien et lidt finurligt problem; vores søn på snart 2½ år smider sutten ud af sengen HVER gang vi har puttet ham. Det sker gerne ca. 20-30 min. efter at vi har lagt ham. Han er glad for at komme i seng og brokker sig aldrig nævneværdigt over det. Han er dog lidt længe om at falde i søvn, men vi har prøvet diverse gode råd fra dig og andre og lige meget hjælper det, så det har vi efterhånden accepteret.
Han havde samme uvane med sine puttedyr og der kunne jeg bedre være konsekvent og tage dem fra ham (så det er han holdt op med), men det er altså lidt svært med sutten, da han ikke kan falde i søvn uden... Hvorfor denne overspringshandling (som det jo er) og hvordan får vi ham til at lade være?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
R