Brev:
Praktiske spørgsmål vedr. MME
19. november 2012
Alder:
5 mdr.
Praktiske spørgsmål vedr. MME
Hej Helen,
Jeg har et par spørgsmål vedr. modermælkserstatning.
Vi har så småt introduceret mme til vores søn på 5 en halvt måned. Blot som en mulighed, til de gange jeg ikke får mulighed for at amme. (Har ellers fuldt ammet ham indtil nu).
• Hvor meget MME: Ca. en uge siden vejede han 8,34. Hvor meget mme kan jeg forvente at han drikker pr. gang? Han får mælk ca. 7 gange i døgnet, og skemad 2 gange om dagen, ca. et halvt dl pr. gang. De gange han har fået flaske har han guffet 200 ml i sig, og spist lidt af mig også. Er det for meget? og er der noget der hedder for meget? Dvs. stopper han selv, når han ikke kan spise mere eller kan jeg risikere at "overfodre" ham? og hvad skal han drikke som minimum, sådan ca.?
• Tilberedning: På pakken står der, at man skal koge vandet, lade det køle ned til ca. 40-50 grader, og så tilføje pulveret. Men da han nu må få koldt vand fra hanen, må man så ikke blande pulveret med koldt vand fra hanen, og så varme hele blandingen op i microovn?
• MME på tur: Jeg læser mig til, at man ikke må genopvarme mælk. Hvad gør man så, når man er på tur? kan man ikke lave flasken hjemmefra, og så varme den op igen i microovn eller vandbad når man skal bruge den? eller skal man bruge en termotaske?
• MME i grød: Må man lave en dobbeltportion grød (med mælk og fedtstof i) og så varme halvdelen op dagen efter? her ville man så også varme mælk op igen...må man det?
På forhånd tak:-)