Brev:
Fra flaske til kop
21. juli 2003
Alder:
6 mdr.
Fra flaske til kop
Kære netsundhedsplejerske.
Min søn er 6 1/2 mdr. gammel og vi kan ikke forstå han ikke vil lære at drikke af en kop. Hver gang vi bare prøver med et lille krus, et snapseglas - ja hvad som helst går han helt i selvsving - har du et godt råd hvordan vi lærer ham det bedst muligt. Jeg ville gerne han kunne inden han starter i vuggestue 01.08
En anden ting, vi har meget svært ved at få ham til at spise skemad til aften, jeg har mistanke om han måske er for træt og gider ikke! Kan man rykke tidspunktet frem? Nu får han mad ved 17.30-18.00. Gode råd til, hvordan vi får ham til at spise kartofler og grøntsagsmos imødeses.
Han spiser gerne havre og risgrød og selvfølgelig frugtmos.
På forhånd tak
Gitte