Brev:
Puttes til nat
15. november 2012
Alder:
7 mdr.
Puttes til nat
Hej Helen.
Tusind tak for dine gode svar. Nu har jeg brug for at spørge dig igen.
Min søn på 7 mdr. sover nu for det meste fint om dagen, men om aftenen og natten vågner han fortsat ofte og vil have bryst.
Han spiser godt af grød/mos og frugt og grønt og er ikke på nogen måde kræsen anlagt, men uanset efterspørger han brystet ofte og får dermed også meget mælk fra mig.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
5.30 Bryst
7.30 Havregrød med frugt
8.30 Bryst
9.00 Puttes i barnevogn, sover 1 1/2- 2 timer
11.30 Mos plus mad i hånden, leg
12.30 Træt
12,45 Ammes og puttes i barnevogn, sover 1- 1 1/2 time
14.30 Vågen, får mos eller grød med mos, nogle gange bryst, leg
16.30 Træt, får bryst, en sjælden gang falder han i søvn
17.30-18 Mos mm.
18.30 Bad hver 2. dag, leg
19.00 Træt! Ammes fra begge bryster. Falder ofte ikke i søvn med det samme, men må have en 3. gang ca. kl. 20.15
21.30 Vågner, ammes
23. Vågner, ammes.
Det er forskelligt hvor mange gange han vågner om natten men de sidste to nætter har det været kl. 3-4 gange efter midnat! Jeg prøver med med sutteklud, lade far tage over om natten, men intet fungerer særlig godt.
Han puttes i sin egen seng. Jeg forsøger at trække brystet til mig, når hans vejrtrækning er faldet til ro, men tit går der ca. 5-10 min før det lykkes og der har han nået at få en del mad. Sådan er det næsten hver gang. Han vil ikke nøjes med mindre.
Mine spørgsmål til dig er:
Kan jeg putte ham i voksiposen om aftenen? Det fungerer rigtig godt når jeg lægger han i den i barnevognen. Der sover han efter en kort gåtur. Han er en varm dreng, så det bliver vel for varmt for ham at ligge i posen om natten?
Han sover den længste lur om formiddagen, så eftermiddagen kan godt blive lidt lang.
Han vil ikke undvære amningen ca. kl. 16.30, hvor det også sker at han falder i søvn. Selvom han spiser grød med frugtmos om eftermiddagen er det ikke nok. Han vil stadig have brystet også. Er det ok eller kan jeg gøre noget, for at trappe ham ned i amningen om eftermiddagen?
Mange hilsner
Andrea