Brev:
Natteroderi og forkølelse
7. september 2004
Alder:
6 mdr.
Natteroderi og forkølelse
Hej Helen
Så er jeg her igen med et spørgsmål.
Min søn er nu snart 6 måneder. Han har lige været syg 4-5 dage og har i den forbindelse været meget snottet. Han spiste ikke ret meget i 2 dage og kunne slet ikke ammes om natten - så der fik han ikke noget at spise. (Ammer ham kun om natten, da han ikke bider, når han er træt...)
Nå, men tilsyneladende har den unge mand "glemt", at han plejer at spise om natten, for han beder ikke længere om mad i nattimerne.
Han bliver lagt kl. ca. 20.00, og sover til kl. 06.00-06.30.
Det er lang tid uden mad og drikke, men han virker meget tilfreds og er faktisk ikke engang specielt sulten, når han vågner om morgenen.
Problemet er bare, at han de to sidste nætter er vågnet rigtig mange gange - når jeg giver ham sutten, falder han til ro med det samme og sover videre. Men der går så ikke ret længe, før han græder igen.
Normalt sover han uden problemer, og er aldrig tidligere vågnet pga. sutten. Faktisk plejer han selv at spytte den ud, når han er faldet i søvn.
Jeg synes, det er dejligt ikke at skulle op og amme om natten, men denne her situation er langt værre. I nat har jeg været oppe 10 gange mellem kl. 01.00 og 06.00 - og jeg er bare træt nu.
Det skal lige nævnes, at han stadig er lidt snottet - og jeg håber virkelig, at det er derfor, han vågner. Hovedgærdet på hans seng er eleveret...
Hvad gør jeg nu ?
Med venlig hilsen
Ermelin