Brev:
En enkelt flaske tilbage
11. november 2012
Alder:
14 mdr.
En enkelt flaske tilbage
Kære Helen
Vi giver stadig vores datter på 14 måneder en lille flaske MME (135 ml.) om aftenen efter hun har spist aftensmad og inden natgrøden.
Jeg kan jo læse, at MME skal trappes ud omkring 1 års alderen, men hun har svært ved at give slip på den sidste flaske. Hun spiser rigtig godt og drikker også fint af kop, så rent ernærringsmæssigt har hun slet slet ikke brug for flasken.
Jeg tænker i stedet det handler om hygge, nærvær og rutine. Det har hun naturligvis også følt med de andre flasker som hun fik tidligere, men da oplevede jeg, at jeg meget naturligt kunne fjerne dem uden problemer, da den rette tid kom.
Min mand og jeg oplever, at hun er meget pylret om aftenen, men ligeså snart hun får den flaske, så er hun som forvandlet og pludrer og leger til hun bliver puttet. Vi spiser kl. 17.30, hvor hun også er skrupsulten og spiser og drikker rigtig godt. Det er typisk ved 18.30 tiden, hun får flaske, og ved 19.15 tiden får hun grød og bliver puttet umiddelbart herefter. Hun er altid nem at putte og sover fint om natten.
Lad mig høre dine tanker Helen - skal vi fx forsøge at sætte noget i stedet for flasken (hun har endnu ikke taget en bamse eller lignende til sig) skal vi afvente og se om hun pludselig er i stand til at undværre den - ligesom vi oplevede de med de tidligere flasker? Har du helt andre perspektiver?
De venligste hilsner fra
Karina