Brev:
Aftenputning - 1 mdr.
11. september 2004
Alder:
1 mdr.
Aftenputning - 1 mdr.
Vi har en 5 uger gammel dreng, som vi i den grad har svært ved at få til at sove om aftenen. Han sover som regel fint i løbet af dagen, sammenlagt omkring 3-4 timer, uden den store modstand.
Men som aftenen nærmer sig, stritter han mere og mere imod. Vi har prøvet at at dæmpe lys og lyd....og det modsatte. Jeg har ammet ham, til han var ved at segne. Sunget og danset, men intet hjælper. Han VIL ikke sove.
Som regel starter det ved 17 tiden, med almindelig småbrok. Ved 19 tiden, hvor vi gerne vil begynde at putte ham, starter han så med at skrige...og det fortsætter således til 21 tiden. Han falder nærmest om af udmattelse. Og det gør vi sådan set også.
Det er synd for ham, at dagen skal sluttes på den måde. Det kan virke som om han er bange for at give slip på dagen?!
Han sover fint iløbet af natten og vågner ca. hver 3 time, og sover sammenlagt ca. 8 timer.
Er vi kommet ind i en dårlig vane, og kan vi gøre noget, for at komme dette problem til livs?!
Med venlig hilsen
Line