Brev:
Jerndråber - hvilket mærke?
7. november 2012
Alder:
5 mdr.
Jerndråber - hvilket mærke?
Hej Helen,
Jeg vil spørge dig hvilket mærke jerndråber du anbefaler, af dem der skal gives fra 6mdr. ?
Tidligere anbefalede sundhedsstyrelsen vist "Glycifer", hvilket de ikke gør mere (?). Derfor kunne jeg godt finde på at bruge disse (selv de evt. smager grimt og pletter pga farven), da jeg har lidt mere tiltro til produkter med lægemiddelgodkendelse fremfor kosttilskud. Men Glycifer er på den anden side "en gammel sag" - det er jo også værd at overveje, hvad der eventuelt bedst optages i kroppen og hvad der eventuelt kan være i af andre hjælpestoffer (sødestoffer, konservering osv) som man eventuelt gerne vil undgå
Men kan se at jerndråber af mærket "Medic" kan være et godt alternativ?
Hilsen