Brev:
Den der godnatflaske
7. november 2012
Alder:
11 mdr.
Den der godnatflaske
Kære Helen.
Så nærmer vores datters 1-års fødselsdag sig med hastige skridt - tiden flyver afsted!
En typisk dag ser sådan ud:
Bliver vækket mellem 6.30 og 7.15. Får morgenmad.
Får frokost ved 11-tiden og bliver puttet til middagslur kl. 12.
Vågner igen ved 15-tiden og får frugt og boller.
Får lidt grød omkring 16.30
Får aftensmad kl. 17.30-18.
Får en flaske kl. 19.
Så hygger vi en times tid, hvor vi alle tre sidder i sofaen sammen.
Og så bliver hun puttet for natten kl. 20.
Hun har selv fravalgt sin formiddags- og eftermiddagslur, da hun startede i dagpleje i september.
Indtil fornylig fik hun 2 flasker i døgnet. En flaske før sengetid (på 200 ml) og en drømmeflaske omkring kl. 23 (på 230 ml). I fredags valgte vi at stoppe med at give hende drømmeflasken. Der har slet ikke været nogen problemer, hun sover stadig fint og virker ikke til at savne den.
Men hvornår skal vi stoppe med at give hende godnatflasken? Hvad skal vi evt. give hende i stedet (hun får jo tidligt aftensmad)? Og hvad med kalk og væske?
Udviklingsmæssigt er hun i rivende fart - hun kravler, hopper, danser og elsker at gå rundt (hvor hun holder fast i noget). Vi har lidt indtryk af, at hun sagtens ville kunne gå uden støtte, men hun tør ikke helt give slip endnu. Og vi presser hende ikke, hun kommer fint omkring :)
På forhånd tak for svar :)
Med venlig hilsen
mor, far og Isabel.