Brev:
Falde i søvn uden amning?
4. november 2012
Alder:
7 mdr.
Falde i søvn uden amning?
Kære Helen
Vores søn på 7,5 mdr ammes stadig en del og altid før han skal sove. Et døgn ser ca sådan ud:
kl. ca 18 -19: Han puttes til natten og ammes
Kl. ca 23 - 24: vågner og ammes
KL. ca 5: vågner og ammes og sover lidt videre hos mig
KL. ca 6.30 vågner og står op
Kl. ca 7: Grød, frugt og vand
KL. ca 9.30: første lur (hvor han også ammes, hvilket jeg kan se i din bog han ikke bør...? Sover ca 40 min. Tilbydes lidt frugt, når han vågner
KL. ca 12. Frokost - grøntsager, fisk/kød, vand
KL. ca 13: Puttes til eftermiddagslur (ammes). Her sover han ofte 2-3 timer MEN skal altid ammes i hvert fald efter de første 40 minutter for at kunne sove videre - ofte 2-3 gange i løbet af de ca 3 timer, han samlet sover. Tilbydes lidt frugt og vand, når han vågner.
KL. ca 17. - 17.30 aftensmad - grøntsager, fisk/kød, vand
Vores spørgemål er, hvordan vi skærer ned på amningerne om dagen? (jeg skal tilbage på job til januar) - både så han kan falde i søvn uden og også så han kan sove videre uden amning?? vi har en sutteklud, som jeg ligger ved brystet, når han ammes, som han får med over, men han virker ret ligeglad. Sut er han heller ikke vild med og bruger den mest som legetøj (han sutter ikke på den).
Han har aldrig villet sove i sin barnevogn. Dog bærer vi ham over i den til hans morgenlur, når han er faldet i søvn, så han kan sove ude. Om eftermiddagen sover han inde (så jeg kan amme ham videre i søvnen).
Han har aldrig sovet så meget, men er en let og veludviklet dreng. Han spiser godt og som han skal i følge din bog om mad.
Vi glæder os til at høre fra dig