Brev:
Sove i egen seng
1. november 2012
Alder:
15 mdr.
Sove i egen seng
Hejsa Helen.
Det har gået rigtig godt med dine råd ang. At falde i søvn uden at blive ammet. Og hun sover nu i vores arme i stedet. Og far er lige så god som mor :-)
Lige nu er vi i tvivl om hvordan vi får hende til at sove i hendes egen seng fra start.
Hun vil gerne være i sin seng, men kan ikke finde ud af, at det er for at sove.... Hun leger og hygger sig. Indtil vi siger at nu skal hun sove og vi slukker lyset som vi plejer. Og gør alt det samme, som når hun er ved os!
Hun bliver rigtig ked og vil op til os. Vi har ikke noget imod at hjælpe hende til at sove på den måde. For når vi tænker hvordan det ellers har været. Er det her SUPER luksus og vi er så glade.... Problemet som jeg synes det bliver, er at hun i længden i følge mig, vil have bedst at lære selv at falde i søvn. Og vi har store pasningsproblemer, da det er svært for vores netværk at passe hende. Vi har prøvet og tænkte at den rutine vi har med hende, ikke nødvendigvis behøver at være den samme hos dem. Vi fortalte dem hvordan vi gør og så kunne de se, hvad der passede ind. I vuggestuen gør de jo heller ikke det samme som mig når hun skal sove til middag.... Jeg sagde også at det vigtigste var at de hyggede sig og hun nødvendigvis ikke partue skulle i seng kl. 19 Men jeg blev ringet op, at jeg nok hellere skulle komme hjem og putte hende, for hun var rigtig træt og hun blev rigtig ked når de nærmede sig hendes værelse. Men ellers tullede hun bare rundt.
I den forbindelse tænkte jeg det kunne være dejligt, hvis man kunne ligge hende i sengen, så de ikke skulle gøre alt det kompliceret (som jeg synes det er) når hun skal sove.
Det er jo nemt for os mod det vi har haft af tidligere problemer! Men alligevel ikke når vi skal have hende passet....
Så vi er klar til næste skridt, som hedder at kunne sove i egen seng uden ulykkelighed hos den lille pige. Jeg er ikke til den hvor hun skal græde i x antal minutter inden man går ind til hende og det ved jeg du heller ikke er.
Vi har prøvet med noget lys tændt, men hun ligger sig ikke til ro i vores arme, før lyset er slukket. Selv en lille vågelampe er interessant og skal leges med... Den ville vi egentlig gerne have for vores og evt. En fremtidig barnepige, da det er supermørkt, når vi putter og vi nærmest fare vild på vej ud af døren haha... Døren på klem er heller ikke ok, så vil hun ud og se hvad der er derude... Vores pige er MEGET opmærksom på alt og derfor har hun garanteret haft svært ved at falde til ro til at sove og holde sig sovende.
Vi har gået til en fysioterapeut, og fået konstateret en sensibel pige med svært ved at holde styr på alle hendes indtryk og haft/ har svært ved nye ting. Skal stadig have noget tid helst med mor, når vi har gæster eller er ude, inden hun tør op... Jeg synes det er meget i forhold til de andre børn, som bare tonser afsted efter få min.
I vuggestuen eller når vi er ude ved andre, græder hun ikke når hun slår sig eller bliver BIDT for den sags skyld! Hun står stille og kigger i gulvet med fingeren i munden. Hjemme hos os skal der ikke så meget til før hun græder og bliver sur/hysterisk, så hun kan godt i trygge rammer :-) Hun er så småt begyndt at sige fra når der bliver tager legetøj fra hende i vuggestuen, ellers aflevere hun bare og er egentlig ked af at komme af med legetøjet, som jeg ser det..
Lige lidt info, som måske gør det forståeligt hvorfor jeg ikke vil at hun skal græde og være ked.
Det er svært for andre at forstå. Og nogle siger at vi bare er pylret! Jeg er ligeglad da jeg ikke vil gøre ting anderledes end det vi gør for vores pige, selvom de siger vi bare skal kaste hende ud i ting og hærde hende, det ændre jeg aldrig! Det der gør mig ked er at de kalder mig pyldremor og ikke ser på vores pige.... Mange kan godt se det og forstår :-) men hvor er det hårdt! Og derfor vil jeg ikke at hun "bare" skal græde sig i søvn. Det kunne ikke falde mig ind.
Derfor håber jeg du har de gyldne ord til mig :-)
Hilsen en mor, som vil det bedste for min pige, når hun skal sove.