Brev:
Hvornår bliver der forskel på nat og dag?
31. oktober 2012
Alder:
0 mdr.
Hvornår bliver der forskel på nat og dag?
Kære Helen
Tusind tak for dit seneste svar, det var som altid til stor hjælp.
Nu gælder den nyfødte. Vores lille pige er nu tre uger og det går rigtigt godt. Man er noget mere afslappet med nr.3. Amningen har slet ikke været noget problem denne gang, hvor det tidligere har fyldt SÅ meget.
Så jeg har også været tålmodig denne gang. Hun spiser når hun vil og sover hvor og hvornår hun vil, men dagene og nætterne er ens og jeg trænger til at sove om natten og ikke løbende igennem døgnet sammen med hende.
Spørgsmålet er hvornår der bliver forskel på nat og dag for sådan en lille størrelse?
Hun spiser godt i løbet af dagen. Tømmer begge bryster og ofte bliver hun faktisk lagt til to gange ved hver bryst i forskellig stilling. Det kan tage 2 timer eller mere for hende at blive færdig og det er fint om dagen, men om natten trækker det tænder ud. Hun vil ikke puttes i sin lift, imodsætning til om dagen, hvor der er lyde og aktivitet. Så det ender med hun og jeg falder i søvn, hende med brystet i munden. Og der går kun to timer mellem hver amning, om dagen lidt længere. Har forsøgt med sut, men den afviser hun og hun tager godt fra når jeg lægger hende til, så hun virker sulten.
Hun får en halv time i hver stilling i håb at hun får det hele med.
Vægten stiger stødt og der er aldrig noget brok, så længe hun bare får bryst når hun be'r om det :-)
Accepterer helt at det er vilkårene med en nyfødt, men hvis der er noget jeg kan gøre anderledes, ville jeg da sætte pris på et godt råd:-)
Med venlig hilsen
Signe