Brev:
Vågner til forskellig tid om morgenen
31. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
Vågner til forskellig tid om morgenen
Hej Helen,
Jeg har egentlig et brev i kø hos dig, men ville gerne hører dine tanker omkring et problem, som jeg troede kun var en fase, men som nu har varet ret længe.
Jeg har din bog om børn og søvn og den har hjulpet mig meget, tak for det :-) Vi kører nu efter at Victor bliver lagt i seng kl 20 for så at skulle stå op omkring kl 07. Det med at lægge ham i seng kl 20 går rigtig godt, med bad, tabdbørstning, sang osv og han sover som regel præcis kl 20. Men han står op på så forskellige tidspunkter om morgenen og nogle gange allerede kvart i 6 og det er tit umuligt for mig at få ham til at sove videre. Amningen har han helt selv fravalgt for en måned siden, så har ikke den mulighed for ar få ham til at sove videre.
Han er startet i vuggestue for 3 uger siden og det går godt. Jeg skal først møde på arbejde kl 9.30, derfor vil jeg først aflevere ham kl 9 og far henter kl 15. Men de dage hvor Victor vælger at stå op evt kl 6, når han jo at blive træt lige inde jeg skal aflevere ham og enten skal jeg ligge ham til en lille lur inden aflevering så han er frisk eller aflevere en sur og træt baby og det synes jeg ikke er holdbart.
Jeg er ikke startet på arbejde endnu, så indtil videre er det ikke noget problem, men det kan det blive, for jeg er jo afhængig af at aflevere min søn til tiden, så jeg selv kan møde til tiden. De dage hvor han vågner kl 7-7.30 bliver det jo ikke noget problem, men synes ikke jeg vil stå i en situation, hvor jeg aflevere en dreng det er vågnet kl 6-6.30, som er træt, men hvor jeg ikke selv har tid til at ligge ham til lur inden da jeg jo skal møde på arbejde. I vuggestuen siger de, at de har nogle børn der bliver afleveret og bliver lagt til lur en halv time efter, Victor bliver bare MEGET sur, besværlig og ked når han er træt også får jeg da en dårlig dag, når jeg har afleveret ham sådan.
Bør vi prøve at ligge ham i seng senere, evt 20.30 ? Han sover max 2 1/2 time om dagen fordelt på 2-3 lure, så synes ikke han sover for meget i løbet af dagen.
Han sover også noget uroligt om natten i øjeblikket, nok pga vuggestuestart og han ender i vores seng omkring midnat, men kan mærke han har brug for det, da han ligger sig helt op mig, borer sit hoved ind til mit bryst, lægger sig ovenpå mig osv, så sådan sover vi gerne i øjeblikket, både for at få vores søvn men også for at imødekomme min søns behov for tryghed, selvom min kæreste er overbevist om at vi aldrig får ham ud af vores seng igen, men det genere nu ikke mig ;-)
Glæder mig til at hører fra dig.
Med venlig hilsen
Victors mor.