Svar: Blanding og opvarmning af modermælkserstatning
2. september 2004
Alder:
3 mdr.
Hej
Det er helt i orden at lave en flaske klar om morgenen og så bruge den om eftermiddagen eller om aftenen. Mange vælger at lave 500 ml af gangen.
Du skal naturligvis sikre dig at flasken med erstatning er fuldstændig skoldet og ren og har et tætsluttende låg, så der ikke er grobund for diverse mikroorganismer.
Når du opvarmer i mikroovn, så vær opmærksom på at den ofte giver en uens opvarmning, hvorfor flasken skal rystes godt. Derudover kan indholdet i flasken have en anden temperatur, end det føles som uden på flasken, så kom altid lidt at indholdet på indersiden af dit håndled, så du kan vurdere temperaturen inden du giver maden til dit barn.
Fortsat held og lykke.
2006: Der er nye retningslinier vedr. flaskeernæring og det anbefales at en flaske så vidt muligt lavet lige før den gives til barnet.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske