Brev:
Spørgsmål omkring MME
25. oktober 2012
Alder:
5 mdr.
Spørgsmål omkring MME
Hej Helen.
Jeg kan se, at du for nylig har svaret på en række spørgsmål omkring modermælkserstatning og brystmælk. Jeg har lige et par yderligere spørgsmål.
Vi er begyndt med skemad, og det går rigtigt godt. Vores dreng er meget interesseret i at spise og skælder ud på os ved de måltider, hvor han endnu ikke deltager. Han får grød til middag og mos til aften. Derudover bliver han ammet.
Til hans mad bruger jeg HIPP 1.
Må jeg lave 100 ml, som jeg kan bruge lidt af i løbet af dagen? Hvis jeg følger opskriften på pakken, står der, at jeg skal bruge kogt vand, som nedkøles før man blander det med pulveret - og så er den serveringsklar. Men må jeg stille sådan en flaske på køl og senere varme op med grøden?
Kan jeg tage almindelig kold vand fra hanen, blande pulver i og så have til at stå i køleskabet?
Eller kan jeg putte pulver direkte i grøden, hvis jeg tilsætter vand samtidig?
Skal jeg blive ved med at bruge HIPP 1 eller må jeg bruge HIPP 2, når han bliver 6 mdr.
Med venlig hilsen
Mindstemandens mor