Svar: Han pludrer ikke - høreproblemer?
1. september 2004
Alder:
8 mdr.
Hej Gitte
I disse regnefulde dage er der jo mange børn som bliver forkølede og måske får mellemørebetændelse eller væske på mellemøret. Hvis din dreng virker lidt forkølet kan hans hørenedsættelse jo skyldes dette og være midlertidig.
Jeg går ud fra at sundhedsplejersken har aftalt at lave en ny boelprøve på Nichlas om ca 14 dage? Hvis gentagelsen af boelprøven viser samme resultat, vil jeg anbefale at I kontakter en ørelæge. Her behøver du ikke få en henvisning, men kan bare ringe og bestille tid og fortælle hvad det drejer sig om.
En ørelæge er den person som har mest forstand på ører og alle ørelæger har også forskelligt måleapperatur, som de kan bruge, når de skal vurdere et barns hørelse. Det er nemt, det tager ikke ret lang tid og det gør ikke ondt. Ørelægen kan i øvrigt også tale med jer om, hvordan I skal forholde jer fremover, hvis der viser sig at være problemer.
Prøv indtil videre at slå koldt vand i blodet. Rigtig meget held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske