Brev:
Sutteafvænning - 3 år
17. oktober 2012
Alder:
3 år
Sutteafvænning - 3 år
Hej Helen
Jeg har brug for et råd ang. sutteafvænning. Vores dreng er nu næsten 3 år. Han bruger kun sut, når han sover om natten. Han er dog meget glad for sin sut, så når han er meget ked af det eller meget træt får han lov til at holde den i hånden (ikke i munden). Han får også lov til at tage den med i børnehave - dog kun i hånden.
Han har været en del igennem det sidste år med konstatering af en alvorlig kronisk sygdom, som har betydet en del indlæggelser, blodprøver/undersøgelser og besøg på sygehuset. Jeg har derfor ikke ville gå igang med sutteafvænning, før end der var ro på tingene. Men nu har hans sygdom heldigvis stabiliseret sig.
Jeg er dog i tvivl om, hvornår og hvordan vi skal starte på sutteafvænningen. Han er super god sproglig og er foran sin udvikling ifølge børnehaven. Hans tænder bærer endnu ikke præg af at bruge sut.
Sen foråret skal han være storebror og jeg tænkte, at en sutteafvænning nok ikke var godt lige midt i en lille ny.
Jeg har spurgt ham en del gange, om sutten ikke skal afleveres til julemanden, men det er han bestemt ikke meget for (julemanden må gerne låne, men ikke få)
Har du nogle tanker/råd om hvordan vi griber det an?
Med venlig hilsen
Bassens mor