Brev:
Hvorfor grød frem for vælling?
16. oktober 2012
Alder:
4 mdr.
Hvorfor grød frem for vælling?
Hej Helen
Jeg har tvillingepiger på 4,5 mdr. Født 35+2. De var store ved fødsel (2600 og 2700) og vejer i dag 7,1 og 6,7 kg
Jeg fik desværre aldrig en amning i gang, men jeg malkede ud til, at de stort set kun fik modemælk til alle måltider frem til de var 3 mdr.
Jeg er undrer mig meget over hvorfor vælling nærmest frarådes og at det er bedre at give grød, så jeg håber at du kan hjælpe.
Vi kan mærke at de om natten sover mere uroligt og ikke så længe ad gangen. Det samme gælder for den ene tvilling som før sover tung om dagen, men nu vågner lettere. Den anden tvilling sover mindre. Vi bliver ofte vækket og skal give sut og holder dem hen, da vi i et par mdr. Kun har skulle give dem mad en gang om natten og nødig vil ud i at give flere måltider om natten.
De får Nan Ha1. Den en får laktulose, da hun ellers ikke kan komme af med afføring, men er ikke voldsomt plaget af smerter.
Vi overvejer vælling, da jeg ikke tror de er parate til skemad endnu og fordi det jo bliver lidt et stort projekt i overgangsfasen når nu de er to.
Mit spørgsmål er derfor, om der skulle være noget i vejen for at de får vælling, når nu de allerede er på sutteflaske?
Venlig hilsen
Sara