Svar: 5½ måned - hvor mange gange grød/mos pr. dag?
31. august 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Ermelin
Hvis din søn er glad for grød/mos og det går godt med at spise, så er der ikke noget i vejen for at du nu introducerer et tredie skemåltid.
Det kan være både grød og grøntsagsmos. Omkring 7 mdr´s alderen kan man øge til 4 skemåltider dagligt og her kan man så sige at ud af disse måltider skal grød udgøre de to måltider og mos de øvrige to måltider.
Lige nu og her kan din søn tilbydes to grødmåltider og et mosmåltid, eller et grødmåltid og to måltider mos.
Princippet er altså at grødmåltid max bør udgøre to af skemåltiderne og de øvrige måltider udgøres af mos. På den måde holder du hans mave igang.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske