Brev:
5½ måned - hvor mange gange grød/mos pr. dag?
31. august 2004
Alder:
5 mdr.
5½ måned - hvor mange gange grød/mos pr. dag?
Min søn er 5½ måned og har fået grøntsagsmos, siden han var 4 måneder og 11 dage.
Da han blev 5 måneder, introducerede vi grød med frugtmos.
Han spiser begge dele med stor fornøjelse.
Herudover får han MME på flaske, og han ammes 1 gang om natten.
Til morgenmad spiser han en hel portion grød af 1 dl MME og 1 dl vand - og drikker herudover mellem 70-150 ml MME.
Så får han en flaske ved middagstid og en flaske om eftermiddagen (alt mellem 70-150 ml pr. gang).
Til aften får han grøntsagsmos - en ret stor portion - og frugtmos til dessert. Et par timer efter får en en flaske til natten (mellem 130-250 ml.)
Mit spørgsmål går på, hvornår vi skal give ham et 3. skemåltid? Og er det bedst, at det er grød eller grøntsagsmos, når det er omkring frokost?
På forhånd mange tak!
Med venlig hilsen
Ermelin