Brev:
Vågner på klokkeslet hver time hele natten
16. oktober 2012
Alder:
12 mdr.
Vågner på klokkeslet hver time hele natten
Kære Helen
Mit andet spørgsmål går på søvnrytme. Vores dreng vågner nærmest på klokkeslæt hver time fra han blivet puttet og natten igennem (måske dog med en sammenhængende søvnperiode på 3-4 timer fra ved 22-02-tiden). For det meste er det nok med et ”shhh..”, sut eller en hånd på ryggen, men efter kl. 04 er det mere og mere vanskeligt at få ham til at sove rigtigt igen.
I vuggestuen sover han to lure, men det svinger rigtig meget, hvorvidt han sover lang tid om formiddagen, om eftermiddagen eller begge gange.
Er det vigtigt for nattesøvnen, at lurene om dagen bliver mere regelmæssige, og skal jeg i givet fald bede vuggestuen om at forsøge at putte ham på helt faste tidspunkter uanset (evt. manglende) tegn på træthed (jeg mener, hellere lidt for tidligt end lidt for sent, så de helt lange formiddagslure på 2-3 timer undgåes?).
Som regel er han oppe fra kl. 06-06:30 og kan jo derfor fint puttes til formiddagslur ret tidligt, i stedet for som nu at vente til ca. 9.30-10.00, hvor han er meeeget træt. Og dette kunne jo så evt. medføre, at han var lidt lettere at putte allerede igen ved 13-tiden, så han er færdig med at sove senest ved 15-tiden.
Normalt kommer han i seng ved 19.-19:30 tiden, hvor han er meget nem at putte.
Glæder mig til at høre din mening og evt. forslag til "tidsplan" :-)
Med venlig hilsen
A