Brev:
MME og tynd mave
16. oktober 2012
Alder:
12 mdr.
MME og tynd mave
Kære Helen
Tak for dit svar vedr. modermælkserstatning for nylig:-)
Jeg har lige et supplerende spørgsmål: Vores dreng, som nu er næsten 12 mdr., har lige haft nogle dage (4-6 dage) med temmelig dårlig (tynd) mave. Normalt ville jeg jo selv i samme situation undlade mælkeprodukter, indtil maven er i orden igen.
Anbefaler du, at jeg gør det samme med min dreng, som jo får/skal have ca. 400 ml. mme/mælk om dagen (i grød mv.)? (Jeg oplever i hvert fald, at hvis jeg udelader mælken og giver ham havregrød lidt oftere, så stabiliserer maven sig lidt hurtigere). Hvis ja, og hvis det står på i flere dage, skal man så supplere med noget kalktilskud i den periode, eller kan han fint klare de perioder, som jo ofte generelt betyder nedsat appetit og dermed mindre varieret kost, uden ekstra kalk?
Med venlig hilsen
A