Brev:
Dagpleje og søvn
16. oktober 2012
Alder:
10 mdr.
Dagpleje og søvn
Hej Helen!
Har lige et spørgsmål om dagpleje og søvn.
Min søn skal starte i dagpleje den 1 november, der er han lige blevet 11 måneder dagen forinden.
Han følger faktisk din rytme i din bog mere eller mindre.
Han sover formiddags søvn fra ca. 9.30 til 11-11.30.
og så eftermiddagssøvn igen ved ca. 14- 14.30 og til ca. 15.30-16.15.
Jeg ved at dagplejerne her i byen går tur med deres børn ved 9.15-9.30, det er jo der min lille pus er træt og skal sove :-)
Er det bare en kold tyrker han skal have og så holdes kørende med de andre børn og så ud at sove ved 12.30 tiden tror jeg de kommer ud.
Han kan jo ikke nå at sove når de allerede gør sig klar ved 9 tiden til at gå tur :-(
Kan ikke huske hvordan det gik med min ældste da han startede, for han er idag snart 9 år :-)
Så er det bare når start i dagpleje, at de smider formiddagsluren. Tror bare han vil pylre når de skal spise frokost fordi han er træt.
Har hørt at det er en god dagplejer vi skal til, men at hun kører det på sin måde og det skal forældre ikke "blande sig for meget i"
Bare lige en tanke jeg havde og vil høre om du kan sige at sådan er det og det er almindeligt for børn i den alder nu.
Synes jeg er mere nervøs for at sende min lille dreng afsted end jeg var med den første :-)
Måske fordi man er blevet ældre, eller at det har været en kamp at få ham:-)
Tak for en rigtig god brevkasse.
Med venlig hilsen
"høne" mor :-)