Brev:
Spisning i vuggestuen
10. oktober 2012
Alder:
11 mdr.
Spisning i vuggestuen
Hej Helen.
Så er min dreng startet i vuggestue, og jeg har et spørgsmål til dig om hygiejne.
Man har selv madpakker med til børnene, hvilket passer mig ret godt. Men børnene får ikke nogle tallerkener. Dvs at de sidder og spiser af bordet. De større børn kan selvfølgelig bedre finde ud af at spise af madpakken og bruge madpapiret, men min dreng får altså stadig hapsere som så bliver skåret ud direkte fra bordet og så kan man spise derfra!
Jeg syntes det er SÅ ulækkert. Der er altså virkelig mange bakterier. (Nede hvor jeg selv arbejder har der været en og tage prøver efter der var vasket rigtig godt af med sæbe og der var stadig meget beskidt).
Men er der overhovedet nogle regler? Eller nogen man kan kontakte for at høre om det overhovedet er okay? Jeg tror de gør det for at spare tid, så de ikke skal fylde og tømme opvasker, men i mit hoved kan man altid finde tid til sådan noget. De sidder jo ikke selv og spiser af bordet.
Håber du kan hjælpe mig. Om ikke andet så fortælle mig hvem man kontakter om sådan noget :-)
På forhånd tak for svar:-)
Hilsen mig