Brev:
Modermælkserstatning og gylp!
28. august 2004
Alder:
5 mdr.
Modermælkserstatning og gylp!
Jeg har for meget nylig reduceret amningen af min 5 ½ månder gamle søn til kun at omfatte natamning (pga. bid). Ellers får han grød til morgen og grøntsagsmos til aften og ellers MME for resten.
Men efter, at vi er begyndt med MME, gylper han rigtig meget. Jeg bøvser ham undervejs, men der kommer sjældent en bøvs. Desuden bliver han som oftest pænt sur, når jeg fjerner flasken, hvilket kan resultere i et regulært raserianfald, hvor det er fuldstændigt umuligt for ham at komme af med luft - tværtimod! (Ja, han er født med et iltert temperament!!!)
Han kan gylpe i flere timer, efter at han har spist. Det er efterhånden overalt - jeg render rundt med en klud for at tørre op hele tiden, da det jo ikke lugter særlig rart sådan noget MME-gylp. (Helt ulig amme-gylp...) Jeg skifter hans tøj og mit eget tøj mange gange daglig, så vi i løbet af ganske få timer har en ordentlig vasketøjsbunke...
Jeg synes egentlig ikke, han spiser helt vildt meget pr. flaskemåltid - mellem 100-150 ml.
Er der nogen råd til, hvad vi kan gøre for at undgå alt det gylperi?
Vi bruger almindelig lyseblå Allomin. Har hørt noget om, at den grønne, syrnede Allomin er specielt god til gylpebørn - er det korrekt?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Ermelin