Brev:
Flaskestrejke - modvillig og protest
9. oktober 2012
Alder:
7 mdr.
Flaskestrejke - modvillig og protest
Hej Helen
Min lille dreng på nu lige præcis 7 mdr i dag, har igennem en uges tid været meget modvillig og i protest over at tage flasken. Jeg ammede fuldt til han var ca. 4 mdr. hvorefter jeg trappede lige så stille ned med amningen og fik ham til at tage flasken mere og mere. I dag ammer jeg ham kun tidlig morgen kl. 5-5.30.
Hvor længe kan man holde en enkelt amning kørende? Han får nu flaske inden formiddagslur, igen kl. ca. 13 inden middagsluren, siger selv fra om eftermiddagen, sidste flaske er inden putning. I den sidste uges tid når jeg har givet ham flasken bliver han tosset og nægter at tage den. Samtidig er han vågnet hyppigt om natten sikkert på grund af tørst/sult og har ville have bryst. Har ellers sovet igennem (dvs fra kl. 20.00-4.30 siden han var 1,5 mdr).
Jeg har måske nogle gange fået ham til at spise mere end det han havde lyst til og har derfor presset ham med flasken. Men jeg vil selvfølgelig gerne have at han bliver ved med at tage flasken. Hvad kan årsagen til strejken og modvilligheden være?
Eksperimenterer lidt for tiden med nye Avent sutter til flasken. Han har hele tiden brugt nr. 2 og blev meget ked af det når han har fået nr.. 3. Tænker at der måske er for langsom flow ved nr. 2 og for hurtigt ved nr. 3? Er der nogle flaske sutter i andre mærker, man kan bruge som passer til Aventflasken?
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Joan