Brev:
Gider ikke mælk efter skemad
9. oktober 2012
Alder:
6 mdr.
Gider ikke mælk efter skemad
Hej Helen,
Vores dreng på knap 6 måneder er efterhånden blevet rimelig glad for skemad. Men desværre har det medført at han har nedtrappet mælkeindtaget betydeligt :-(
Vi er egentlig oppe på 3 måltider om dagen. Men har prøvet at afskaffe det ene igen, for at se om det ændrede noget!!
Vores dag med 3 måltider:
Kl 6 vågner og putter en lille time
Kl 7 spiser 0,5 dl hirsegrød. Drikker vand af kop
Kl. 8 forsøger at gi flaske - han nægter at tage den.
Her sover han så 1-2 timer
Kl. 10.30 -13 der leges, skiftes og han får 1 dl ris/majsgrød m frugtmos og vand af kop
Kl. 13 forsøger igen med flaske - han nægter at tage den
Her sover han så igen 1-2 timer
Om eftermiddag får han en rugbrødsbjælke, samt lidt frugtmos og lidt mme af kop. Flaske nægter han. Han sover måske 30-40 min i løber af eftermiddagen, alt afhængig af længden på de andre lure.
Kl 18 får han grøntsagsmos, han er ikke så vild med det. Men spiser ca 0,5 dl.
Kl. 20 får han natflaske 150-180 ml. Den gider han godt??
Kl. 24 spiser han 150 ml
Kl. 3 spiser han 150 ml
Han spiser altså kun ca 450 ml + det der er i grøden. Og det er jo slet ikke nok. Han vejer 8,2 kg og virker til at trives. Han har to bisser og tager fint på.
Jeg har som skrevet så forsøgt at give flaske om morgenen i stedet for grød. S spiser han morgenflaske der ved 7-8 tiden. 150 ml og flaske igen ved 10-11 tiden, også 150 ml. Så kommer vi op på omkring 750 ml i døgnet. Hvilket jo nok er mere passende. Men tænker jo også at han har en alder hvor 3 skemåltider vel er passende??
Hvad skal jeg gøre??
Med venlig hilsen
MIE