Brev:
Ked af det om natten
3. oktober 2012
Alder:
15 mdr.
Ked af det om natten
Hej Helen.
Så har jeg endnu et spørgsmål:) og ingen råd har virket, som dine altid gør!
Min datter er 15 mdr. Og er for 1.5 mdr siden kommet ind på sit eget værelse og sove - dog med mor sovende på en madrasse på gulvet.
For 2 uger siden blev hun syg med opkast en enkelt gang en aften og feber i 3 dage derefter. Her gav jeg hende mad og drikke om natten for at hun fik noget indenbors.. Siden har hun vågnet om natten i alt mellem 1-3 timer mellem 23-4.30. hun græder og jeg tager hende op og trøster og så snart jeg ligger hende begynder hun igen. Jeg tænder for vuggeviser (CD) og hun putter sig ind til mig og sådan bliver vi ved. Nogle gange vågner hun igen efter 5 minutter og græder igen. Sådan kan vi blive ved 3-5 gange - rigtig hårdt. Nogle gange bliver hun gal og jeg må slet ikke rører hende og hun slår og skriger og hvis jeg tager hende ind til mig kaster hun sig hysterisk bagover...?
De sidste par dage er jeg gået ind på mit eget værelse og sove og det resulterede i at hun sov igennem den første nat, men de sidste 2 nætter er hun begyndt at vågne og græde igen.
I hverdagen går hun i dagpleje og trives rigtig godt.. Protesterer lidt når jeg afleverer, men går over igen hurtigt.
Hun er en meget forsigtig pige og har gået så småt i 2 mdr men er ikke rigtig tryg ved det. Hun vil helst gå med en finger i hånden.. Slipper man bliver hun for det meste sur/ked. Andre gange er hun selv ude på en spadser tur rundt i stuen og kan gå langt omkring.
Hun er en lille pige på 74 cm og ca 9 kg.
Hendes kost:
Morgenmad 6.30- 7: havregrød med rosiner eller frugt ( ikke hendes største interesse) 1-2 dl
Formiddag kl. 9: forskelligt evt lidt brød og frugt ikke meget
Frokost kl 11.30. En skive rugbrød med forskellig pålæg.
Lur: 12.30- 14.30-15
Eftermiddagsmad: yougurt eller lidt brød og frugt.
Aftensmad kl 18: alt og det varierer meget hvormeget hun spiser
Natgrød 19.45 havregrød med rosiner eller frugt. Heller ikke stor interesse.
Er der noget mere spændende i stedet for havregrød du kan forslå?
En anden ting er at hun ikke rigtig gider lege med alt sit fine legetøj herhjemme som er foran hende altid. Men er vild med at sidde, stå, hoppe og fjolle i sofaen til musik videoer fra ipaden.. Er det okay?
Der var lidt om os og vores hverdag..
Glæder mig rigtig meget til at høre om dine råd! :-)
Venlig hilsen
Guldklumpens mor