Brev:
Min tavse pige
2. oktober 2012
Alder:
4 år, 10 mdr.
Min tavse pige
Hej Helen.
Min datter på snart 5 år har gået i hhv. dagpleje og børnehave siden hun var 11 mrd.
Det går rigtig fint i børnehaven og hun er meget social med de andre børn og har fået flere gode veninder, som hun ofte har legeaftaler med.
Problemet er at hun intet siger til de voksne - hun svarer ja og nej eller ryster på hovedet og peger hvis de spørger hende om noget. Også familie og venner som hun ikke ser så tit er hun tavs overfor. Herhjemme taler hun konstant og når jeg spørger ind til hvorfor hun ikke taler med "de voksne" i børnehaven, så siger hun at det er fordi hun er genert...
Vi står overfor at beslutte om hun skal starte i skole efter sommerferien næste år, men det er jo lidt svært at gå i skole når man ikke siger noget :O) Hun er ellers meget interesseret i tal og bogstaver og er en ret kvik lille pige.
Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening om alt dette, da det selvfølgelig går os på.
Med venlig hilsen
Heidi.