Brev:
Svigtende lyst til fast føde
28. september 2012
Alder:
7 mdr.
Svigtende lyst til fast føde
Hej Helen.
Vores datter er nu 7 måneder, og er godt igang med fast føde, og hun har indtil nu været modtagelig overfor stort set alt hvad vi har serveret.
Som udgangspunkt følger hun den dagsplan der er i din bog, men hun får ikke flaske tidlig morgen, da hun sover til kl. 7. Og "drømmemåltidet" får hun heller ikke, da hun sover, og ikke er til at vække. Har prøvet, men hun tager max 10 ml. inden hun sover videre. Hun får 230 ml. kl. 20, og falder herefter i søvn.
Men for tiden vil hun ikke rigtig spise mad. Hun tager et par mundfulde og så bliver hun hysterisk/ked.
Jeg er begyndt at give hende flaske igen inden hendes formiddagslur og igen inden middagslur, da hun ikke rigtig spiser sin mad, og for at hun skal få lidt mere mme.
Tiden imellem måltiderne er hun glad og leger, øver sig i at kravle og udvikler sig fint.
Først troede jeg det var flere tænder, men hun havde ikke de symptomer ved de første to tænder, og hun savler heller ikke så meget pt...
Når hun sover (især om natten) er hun begyndt at klynke meget, ligge ekstremt uroligt og græder nogle gange i søvne, og så har jeg svært ved at vække hende for at få hende til at falde til ro igen.
Hun gylper ikke specielt meget, og har afførring gange flere i døgnet, der er alm. fast og normal farve.
Jeg er begyndt at give hende vand i flaske når hun leger, da jeg er i tvivl om hvor vidt hun får væske nok, da det med at drikke vand af kop, ikke er hendes største kunst. Der ryger mere ved siden af, end indenbords.
Jeg er bare lidt bekymret for hendes svigtende appetit/lyst til fast føde, og så den uro hun er ramt af om natten. Jeg er bekymret for hendes trivsel, selvom hun som sagt leger og er glad imellem måltiderne.
Håber du har et bud på hvad det kan være.
Venlig hilsen
Winnie