Brev:
Skøn pige sover pludselig skidt
7. september 2012
Alder:
4 mdr.
Skøn pige sover pludselig skidt
Hej Helen.
Så er jeg sørme i tvivl igen. Min skønne pige fra 14 maj (lille søster til 5 1/2 årig storebror), har altid sovet rimeligt og spist fint omend lidt hurtigt og har et mildt og godt gemyt.
Hun er 62 cm lang og vejede ved sidste vejning 5,6 kg.
mad: Udelukkende amning.
Hun er begyndt at sove i små ture/ power naps af mellem 45 min og 1 1/2 time også om natten. Hun er meget aktiv når hun er vågen, går i bro når hun ligger på ryggen og tager benene op under sig og næsten vugger/ kæmper i al fald en brav kamp, når hun ligger på maven.
Hun har altid været god til at ligge på maven og hvis hun ikke tager benene op under sig, så møver hun baglæns og rundt.
Vende sig kan hun kun fra mave til ryg og er igang med de frustrerende forsøg fra ryg til mave.
Jeg er så i tvivl om hvorfor hun pludselig sover så skidt - måske aktivitets niveauet er så højt, at hun skal have andet end min ammemælk. (hendes spisevaner har ikke ændret sig synderligt om dagen - om natten spiser hun når hun vågner og sover så igen)
Eller skal hun "køres træt" med mere stimuli? går til svømning og begynder på rytmik om 1 uge.
Derudover er der med storebror ( 5 1/2 år ) det, at han tisser i sengen jævnligt. Især hvis han er ekstra træt.
Har talt med ham om blærens funktion i kroppen og hvorfor det måske kan være svært at nå ud om natten... (vi har altid læst i bøger om kroppen sammen, med stor interesse, jeg arbejder som laborant).
Han er lidt flov over det tror jeg, for han insisterer på at det er sved.
Vi tager det helt roligt. Tager ham ind imellem ud om natten, når vi kan se på ham at han skal tisse (ligger uroligt ) og hvis det er sket de sidste par nætter i træk, tager vi ham ud når vi lægger os i seng.
Ved godt han er lidt ældre end sædvanlige spørgsmål, men måske du også er klog på en som ham:-)
Jeg har altid fundet dine svar gode og brugbare i hverdagen,
Med venlig hilsen
Kristine