Brev:
Dagsrytme
5. september 2012
Alder:
7 mdr.
Dagsrytme
Kære Helen,
Har ikke skrevet før, men har dog haft stor glæde af at læse dine mange besvarelser. Jeg har en lille pige på 7 mdr og et par dage. Jeg har nogle spørgsmål omkring dagsrytme, da den pt er gået lidt i stå mht mad.. Vores dag ser sådan ud:
- kl 6.30-7 vågner og får tilbudt spelt/havregrød, lidt frugt i tern og vand. Spiser knap en halv dl grød og en halv blomme eller lign. Drikker gerne 1-2 dl vand mere hvis jeg ikke stopper hende.
- kl 8.30-9 ammes og falder i søvn i barnevogn eller mine arme. Puttes i egen seng efter 10-15 min hvis det er hos mig
- kl 9.30-10 vågner og får tilbud brød (spiser gerne hvidt brød med smør max hvad der fylder ¼ dl) eller grød igen. Afhænger af hvordan det gik første gang. Igen lidt frugt i tern og vand i kop.
- Kl 12-13 ammes og falder i søvn i barnevogn eller mine arme. Puttes i egen seng efter 10-15 min hvis det er hos mig
- Kl 13-14 vågner og får tilbudt rugbrød med leverpostej/flødeost/torskerogn som hun tidligere gerne spiste, men nu ikke gider eller ender med at spytte det ud over bordet imens hun roder rundt i det. Dette ser ud til at more hende gevaldigt. Drikker gerne masser af vand. Jeg sidder selv og spiser sammen med hende for at motivere.. spiser her max 1/4 stykkebrød.
- Kl 15.30-16.30 ammes og falder i søvn i barnevogn eller mine arme. Puttes i egen seng efter 10-15 min hvis det er hos mig
- Kl 16.30-17.30 vågner og leger
- Kl 18-18.30 spiser vi aftensmad alle sammen inkl. den store på 12 år. Hun får grøntsagsmos og lidt sveskemos plus vand af kop. Spiser her max 1 dl.
- Kl 19.30 i bad
- Kl 20 ammes og puttes til natten.
- Kl 22 ammes og sover videre
- Imellem kl 23 og indtil hun står op ammes hun yderligere en gang.
Hun drikker gerne 2 dl vand til hvert måltid. Har givet hende pureret mango i stedet for grød eller brød et par gange, hvilket hun elsker. Anden blød frugt vil hun gerne have i tern som hun så tygger.
Jeg starter på arbejde igen om halvanden måned hvor far tager over indtil hun bliver et år. Så hun skal gerne spise der. Jeg forestiller mig at amme om morgenen, eftermiddag, aften og sen aften når han tager over. Passer det godt til alderen?
Det skal lige siges at hun er en buttet lille pige som kryber rundt. Sidder uden støtte og vender sig. Når hun ammer er det max 5 min ad gangen, undtaget den sene amning som varer omkring 10 min.
Hilsen