Svar: Vitaminer og hårtab
4. september 2012
Alder:
3 mdr.
Kære L
Tak for dit brev :)
Rigtig mange kvinder oplever at tabe en del hår efter fødslen. Dette skyldes hormonelle forandringer og det ændrer sig igen. Ofte er det værst 3-4 måneder efter fødslen og stille og roligt vokser håret ud igen.
Det er fint at du tager en daglig multivitaminpille og fiskeolie. Du bør ikke tage mere end dette. En multivitamintablet vil indeholde de vitaminer og også ekstra B-vitaminer, som du kan have brug for - og at tage yderligere ekstra vitaminer vil højst sandsynligt ikke have nogen effekt på dit hårtab. Dit hårtab skyldes som sagt hormonforandringer og derfor ikke mangel på vitaminer:)
Også kvinder der giver flaske vil kunne opleve at tabe håret - netop fordi årsagen er hormonændringer, der opstår i forbindelse med graviditet og fødsel.
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske