Brev:
Opkastning og mad
10. august 2004
Alder:
8 mdr.
Opkastning og mad
Hej
Anne på 8 mdr. er født 4 uger før termin. Hun vejede 2300 g og var 46 cm. Ved 8 mdr vejede hun 6700 g og var 65 cm. Jeg er i tvivl om hun har taget det på hun skal ?
Hun bestod boel prøven og udvikler sig normalt, dog har hun ikke fået tænder endnu.
Hun har i en periode fra hun var 1 mdr til hun var 2,5 mdr kastet voldsomt op. Lægen mente at vi skulle se tiden an, og det stoppede jo også. Men hun er begyndt igen midt i juni samme mønster som før, hun kater eksplosivt op, helt op til 3 gange dagligt, måske 4 dage i træk, så kan hun holde en pause på nogle dage, inden det kommer igen. Hun kan kaste op både under spisning, men også efter og endda helt op til 1 time efter spisning. Det lyder som om hun har svært ved at synke, og hun savler meget, man kan også nogle gange høre i maven, at der sker noget, men det er ikke en rumlen, mere som et stort hikke. Iøvrigt hikker hun rigtigt meget.
Vi skal til undersøgelse d. 22. september, men jeg vil lige høre om du har et bud på, hvad det kan være.
Ydermere er jeg i tvivl om hendes kost. Indtil videre ser planen således ud:
kl 6: 100 ml MMe
kl 9: 100 ml MMe
kl 12: grød af 1 dl
kl 15: 100 ml MMe
kl 18: mos af 1 dl
kl 21: 100 ml vælling
kl 23: 100 ml vælling
Jeg har prøvet at give grød kl 9, men det vil hun ikke. Ydermere vil hun ikke drikke af glas. Jeg er i tvivl om hun får det hun skal, især mælk.
Håber at du kan hitte rundt i det. På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Jeannette