Brev:
Sove i sin egen seng - 10 mdr.
29. juni 2012
Alder:
10 mdr.
Sove i sin egen seng - 10 mdr.
Kære Helen,
For knap en uge siden kom vi hjem fra 3 ugers skøn ferie, og nu er jeg startet på arbejde igen og min mand er startet på orlov.
Men på ferien er der desværre blevet vendt op og ned på alle rutiner, og vores datter har fået meget mere bryst end normalt, sovet i vores seng og generelt fået sin 'vilje' meget mere. Årsagerne har været:
- Hun var snotforkølet i starten af ferien
- Hun var hårdt ramt af jetlag
- Vi boede i motorhome, hvor pladsen var trang
- Vi ville give hende ekstra tryghed midt i alt dette nye og orkede ikke at tage nogen kampe.
Nu står vi så med fletningerne i postkassen og skal få en ny hverdag til at fungere med far hjemme og mor på arbejde. Hjæææælp!
Hun vil kun sove i vores seng og helst med mit bryst i munden hver anden time. Hun har tidligere sovet rigtig fint i sin egen seng og vi har fulgt din nedtrapningaplan for amning. Men vi har følgende problemer nu:
- Hun er blevet for stor til at blive vippet over i sin egen seng uden at vågne.
- Selvom vi giver godnatgrød vågner hun ca hver anden time natten igennem og er ked og meget svær at få til at sove igen
- Hun stoppede ret pludseligt med at ville tage sut et par uger før ferien (da hun var ca 8 1/2 md), så den kan vi ikke bruge. Og hun har aldrig villet tage tage flaske. Kun mors bryst dur.
- Hun falder i dyb søvn ved mit bryst ca kl 20 - uanset hvor jeg ammer hende - så udover skiftning, natdragt og tandbørstning når vi ikke andre putteritualer. Hun sover så dybt her at vi som det eneste tidspunkt kan lægge hende i sin egen seng. Men problemerne starter, når hun begynder at vågne hver anden time derefter.
Vi har ikke plads til at hun kan få sit eget værelse endnu, så enten skal vi løse problemet med hendes seng stående i vores værelse. Eller stille hende ud i gangen evt.
Kan du hjælpe os med at lave en god plan?
Mange tak!
Den trætte mor