Brev:
Pludselig dårlig søvn
13. juni 2012
Alder:
2 år, 9 mdr.
Pludselig dårlig søvn
Hej Helen
Et hurtigt spm i håb om at du kan knække koden. Marie på knapt tre har lige fået en ny og større seng, men allerede inden da, har hun i en måneds tid sovet rigtigt dårligt. Hun vågner grædende, og ender hver nat i vores seng hvor hun lynhurtigt falder til ro og i søvn. Vi har udelukket øre-problemer - drænene sidder fint, hun har masser af sutter, et par sove-dyr og en lille lampe der er tændt - hun er mæt, maven er som regel i orden, så der burde ikke være noget til hinder for at hun sov godt - men noget er der galt.
Hendes storesøster er lige startet i SFO, og starter skole efter sommer, hun selv starter i storesøsters børnehave efter sommer - det er altså kendt territorium, - vi taler meget om at hun snart skal i børnehave, og vi forsøger at håndtere det hele stille og roligt. Hun er meget velformuleret af sin alder, synes vi, og forklarer, når vi spørger hvad hun er ked af om natten, at hun bare hellere vil sove hos os. Det er også helt ok - hun skal naturligvis ikke være utryg, men man sover bare bedre uden en lidt urolig størrelse i sengen. Vi har også overvejet evt at stille hendes seng ind til storesøster i en periode - måske bryder hun sig bare ikke om at være alene.
Skal vi bare tage hende ind til os, og satse på at det går over, eller kan du komme på noget vi burde gøre, for at sikre hende - og os - en bedre søvn?
På forhånd tak.
Ingrid og Maries mor