Brev:
Sover for lidt
12. juni 2012
Alder:
19 mdr.
Sover for lidt
Hej Helen.
Vores søn på 19 måneder sover for lidt. Han kommer i seng ca. kl. 19 og står op omkring kl 5. Resten af familien står normalt op omkring kl. 6 om morgenen. I vuggestuen sover han often kun ca. 1½ time til middag, og kun sjældnet ca. 2 timer.
Problemet er når han vågner om morgenen og stadig er meget træt, kan vi ikke få ham til at sove igen. Når han så heller ikke får sovet nok i løbet af dagen er han meget træt om aftenen, og kan ikke holde til længere end kl. 19.
Han mangler ikke noget, men sidder også og falder i søvn når de spiser frokost i vuggestuen, så han får ikke spist så meget til frokost i øjeblikket.
Det har stået på i ca. 1½ måned. Han har 3 søskende, som vi har på halv tid fra fredag til fredag. Han er meget glad for dem, og leder efter dem når de lige er taget over til deres mor.
Han afleveres og hentes primært af mor, men i forbindelse med et skoleophold på ca. 1 måned har far taget en del over. Vi tænker der måske kan være en sammenhæng med søvnproblemerne?
Eller vil vi meget gerne have gode råd til hvordan vi ændret mønstret og får ham til at sove mere.
Hilsen