Brev:
Putning af twins
11. juni 2012
Alder:
11 mdr.
Putning af twins
Hej.
Ja det er ved at være længe siden, men det går generelt godt. Selvom de ikke er vokset meget de sidste 6 måneder. De trives og udvikler sig. L kravler nu (gjort en uge), E gør ikke endnu men hun har også lidt mere vægt at kæmpe med. De er så småt begyndt at gøre antræk til at ville hive sig op og stå ved ting nu. Spisningen kører også, de vil ikke selv spise med ske endnu, men det er ok, det skal nok komme. Rugbrød sidder de selv med og de putter selv det i munden mens vi samtidig giver dem lidt, mens de piller ved brødet og pålæg.
Nå men det er ikke noget af det der er mit problem. De er startet i dagpleje (april) og det går super. Om dagen sover de efterhånden fin. Formiddag ca. 8-9 og middagslur ca 12.15 til alt mellem 14.15 og 15.15. De sover i samme vogn og vækker ikke sådan lige hinanden. Nå men problemet er aftenen når de skal puttes. Vi kører samme rytme hver dag. Helt ned til den detalje hvem der bliver puslet først, kommer først ind og får børstet tænder efter flasken osv. Uanset hvornår jeg putter er de meget urolige og forlader jeg/vi værelset er der pyller og skrig. Er vi derinde syntes det er sjovt og ligger bare og griner og fiser rundt i sengen.
Vi har prøvet at putte før de er trætte, lige når de viser træthedstegn, lidt efter tegnene og når de er godt trætte. Men det gør ingen forskel. De tager mellem 30 og 40 min (de værste dage 50). Vi har også prøvet at nusse dem på mave, håret osv. (flere dage i træk med samme nussen). Men det gør ingen forskel.
Har du råd til en nemmere putning? De ruller rundt, sætter sig op osv. Nogle dage ender det med man skal "holde dem fast" og så falder de til ro og falder i søvn. De sover på samme værelse men vi har ikke mulighed for at skille dem ad, men det virker heller ikke til det er et problem. For falder den ene først i søvn vækkes hun ikke sådan lige af den anden. Det er ok de tager 30 - 40 min om at falde i søvn, bare vi ikke skal være der inde hele tiden.
Man kan få seler til sengen, og det er efterhånden noget jeg overvejer at prøve men har ikke rigtig hørt nogle erfaringer.
Så råd modtages med kyshånd fra en tvillingemor, der sagtens kan bruge den tid om aftenen til alt det andet praktiske ;)
Hilsen