Brev:
Kød, kylling og fisk
11. juni 2012
Alder:
17 mdr.
Kød, kylling og fisk
Kære Helen,
Min søn har meget svært ved at spise kød, kylling og fisk.
Det er som om at det nærmest smuldrer inde i munden på ham og det kan han ikke lide også spytter han det ud. For tiden spiser han kun kartofler, ris, ærter og majs. Dette har faktisk stået på i et stykke tid, han plejer ellers at være god til at spise varieret - men. Vi prøver ikke at koncentrere os om hans mad når vi spiser - for at det ikke kun skal handle om det.
Foroven har han 4 tænder og 4 er ved at vokse ud, og det samme nedenunder.
Jeg har forsøgt at gøre kødet meget mørt samt tilsætte lidt fedtstof, således at det bliver blødt men han bryder sig bare ikke om det. Mon han får for lidt protein?
Af grøntsager spiser han heller ikke agurk, peberfrugt osv - det er som om at det er for svært for ham at tygge.
Har du nogle gode råd og tanker til dette?
På forhånd mange tak ;-)